Oι θεραπευτικές ιδιότητες της γυμναστικής

Η γυμναστική αποτελεί τη βάση της λειτουργικής αποκατάστασης των ατόμων μετά από τραυματισμούς, ασθένειες ή άλλες καταστάσεις οι οποίες οδηγούν σε διαταραχές της ισορροπίας κάποιων λειτουργιών του οργανισμού.

Οι κακές συνήθειες δηλαδή η ελλιπής εξάσκηση, το μακροχρόνιο λάθος κάθισμα και  το αυξημένο σωματικό βάρος, είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι για την δημιουργία κακής στάσης. Αν δε πρόκειται για παιδιά ή νεαρά άτομα υπάρχουν αρνητικές συνέπειες στην περαιτέρω βιολογική τους ανάπτυξη.

Η μακροχρόνια κακή στάση μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μόνιμης παραμόρφωσης κυρίως της σπονδυλικής στήλης, καθώς κάποιοι μύες επιμηκύνονται και κάποιοι ατροφούν.

Υπάρχουν  παραμορφώσεις της σπονδυλικής στήλης στο πλάγιο επίπεδο, η κύφωση η λόρδωση και η κυφολόρδωση, και στο μετωπιαίο επίπεδο η σκολίωση.

Η σωστή εκγύμναση των κοιλιακών και ραχιαίων μυών βοηθά στην ανάπτυξη ενός μυϊκού πλέγματος προστασίας της σπονδυλικής στήλης. Οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι θα πρέπει να γυμνάζονται  έτσι ώστε να υπάρχει ισορροπία στη ανάπτυξη και την δύναμη τους.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε περίπτωση κακής στάσης πρέπει να αντιμετωπίζεται ειδικά από έμπειρο και εξειδικευμένο γυμναστή ο οποίος θα επιλέξει τις κατάλληλες εξατομικευμένες ασκήσεις για την διόρθωση της μυϊκής ανισορροπίας.

Ακόμα και στις περιπτώσεις μυοσκελετικών ή άλλων παθήσεων σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, η ενδυνάμωση κοιλιακών- ραχιαίων καθώς και οι ισομετρικές ασκήσεις ενδυνάμωσης τετρακέφαλων, είναι απαραίτητες για την βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής, σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι ότι δηλαδή μόνο το καθημερινό περπάτημα είναι αρκετό.

 

Παγκόσμιες έρευνες  έχουν αποδείξει ότι η άσκηση μειώνει σημαντικά

 

  1. τον κίνδυνο καρδιαγγειακών και εγκεφαλικών επεισοδίων,
  2. την αρτηριακή υπέρταση,
  3. αποτελεί μέσο πρόληψης της οστεοπόρωσης
  4. του σακχαρώδη διαβήτη των ενηλίκων
  5. του καρκίνου του μαστού και του παχέως εντέρου
  6. καθυστερεί το γήρας και τις συνέπειές του
  7. βελτιώνει τις νευρικές παθήσεις καθώς μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη.

Η σωστή και συστηματική άσκηση μπορεί να αποφέρει τεράστια οφέλη για την υγεία  με την προϋπόθεση ότι τον έλεγχο τον έχουν οι ειδικοί επιστήμονες γυμναστές.  Οι θεραπευτικές της εφαρμογέςείναι πλέον αποδεδειγμένες και  αποτελούν πολύτιμο εργαλείο στην υπηρεσία της ιατρικής κοινότητας.

  • Share this post:
  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • Digg

Comments are closed