Εγκυμοσύνη και άσκηση

Biokinisi YgeiaΠριν μερικά χρόνια οι έννοιες εγκυμοσύνη και άσκηση δεν νοούνταν να συνυπάρχουν στο ίδιο άτομο. Σήμερα όλοι οι γιατροί συνιστούν στην έγκυο να γυμνάζεται.
Το είδος της άσκησης που προτείνουν στις γυναίκες που δεν έκαναν γυμναστική πριν την εγκυμοσύνη είναι:
1.το περπάτημα,
2.streching,
3. κολύμβηση (καθώς αποφεύγεται η επιβάρυνση των αρθρώσεων).

Οι μέλλουσες μητέρες που είχαν προηγούμενη ενασχόληση με την γυμναστική, μπορούν να κάνουν pilates ή yoga, που συνδυάζουν μυϊκή ενδυνάμωση, stretching και αναπνοές, που είναι βασικές κατά τη διάρκεια του τοκετού.

ΟΦΕΛΗ

1. Γυναίκες που ασκούνται έχουν μικρότερο μέσο όρο αύξησης του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

2. Μικρότερη διάρκεια τοκετού λόγω εκγύμνασης της πυέλου

3. Λιγότερους πόνους στην οσφυϊκή μοίρα, λόγω ενδυνάμωσης των ραχιαίων και κοιλιακών μυών

4. Μείωση των γαστρεντερικών προβλημάτων και του ποσοστού εμφάνισης δυσκοιλιότητας

5. Βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας και της κυκλοφορίας του αίματος

6. Ποιοτικό ύπνο

7. Βοηθάει στην πρόληψη ή και στην αντιμετώπιση του διαβήτη εγκυμοσύνης, όταν συνδυάζεται με σωστή και ισορροπημένη διατροφή

8. Μείωση του στρες και της κατάθλιψης

9. Βελτίωση της ικανότητας αντιμετώπισης του πόνου κατά τον τοκετό

10. Γρήγορη ψυχολογική και σωματική αποκατάσταση μετά τον τοκετό.

ΑΝΤΕΔΕΙΞΕΙΣ

  1. Διαγνωσμένη καρδιακή νόσος
  2. Πρόωρη ρήξη υμένων
  3. Κίνδυνος πρόωρου τοκετού
  4. Ανεπάρκεια τραχήλου
  5. Προδρομικός πλακούντας
  6. Ιστορικό αποβολών
  7. Δίδυμη ή τρίδυμη κύηση
  8. Κολπική αιμορραγία
  9. Υπερτασική νόσος της εγκυμοσύνης

Πρέπει να τονιστεί η γυμναστική ενδείκνυται και προτείνεται ανεπιφύλακτα σε όλες τις μέλλουσες μητέρες που δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα και η εγκυμοσύνη τους εξελίσσεται ομαλά.

Πρέπει όμως πάντα να έχουν τη σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου τους και το πρόγραμμα που ακολουθούν να είναι υπό την επίβλεψη εξειδικευμένου καθηγητή φυσικής αγωγής.

 

Comments are closed